A pilótafülke
A pilótafülke.A repülőgép legtöbb kapcsolós helysége. A boeing 737-es belseje:
A 737-es külseje:
A második legnagyobb gép: Az Antonov an 225
Az Antonov an 225 külseje:
A harmadik legnagyobb gép:A Boeing 747-ese
A Boeing 747 belseje:
külseje:
EZEK VOLTAK A LEGNAGYOBB GÉPEK A FELSZÁLLÁS ELŐKÉSZÍTÉSE A 737-ES NÉL
A repülőgépet felemelni nem is olyan nehéz ha megértjük.
1. Amíg bemutatják a biztonságos testtartást és a kis biztonsági ˇ"előadástˇ" addig a pilóták a kidolgozzák a navigációt a desztinációhoz.
2. Ráálnak a kifutópályára.
3.A gázkart előretolják úgy a közepe után 2 cm-rel.
4.Fél perc mulva majdnem teljesen előre tolja.
5.Majd teljesen előre tolja.
6.felhúzza a gép orrát és elemelkedik a talajtól.
7.A futóművet behúzza.
8.A robotpilótát bekapcsolja az adott magasságra.
9.elfordítja a robotpilótával vagy a szarvkormánnyal a gépet a kellő irányba. A landolás 1.Leereszkednek úgy 3-4 száz méterre amíg meg nem látják a kifutópályát.
2.A futóművet kieresztik.
3.Süllyednek további 200 méterre.
4.A robotpilóta navigációs módban.
5.Süllyedés 0 méterre.
6.A fékszárny 30 fok-on.
7.A gázkar már rég hátrahúzva.
8.A gázkaron lévő hátsó húzókát hátrahúzzák.
9.hátrahúzzák a "speed brake" kart. Mit csináljak ha..... ?
Felszállás közben megvillan a "master caution" és a "fire" lámpa ami azt jelzi hogy kigyulladt a hajtómű? 1.Némítsuk el a jelzést.
2.Nézzünk ki az ablakon és nézzük meg hogy az R vagy az L gyulladt ki.
3.Állítsuk le azt a hajtóművet ami kigyulladt.
4.A gázkar hátulján van egy olyan rész amit hátra lehet húzni, azt hátrahúzzák.
5.A "speed brake" kart hátrahúzzák.
6.És ha minden jól sikerült a gép megáll.
át kell startolni?
1.Előszöris leszállás előtt mindig nézzük meg a kifutópályát a repülőgépben elhelyezett radaron, és győződjünk meg róla hogy át kell startolni. 2.A gázkart toljuk teljesen előre. 3.A robotpilótát kapcsoljuk ki.
4.A gépet óvatosan húzzuk fel.
5.Kanyarodjunk el a légiirányitótól kapott irányba.
leáll az egyik hajtómű? 1.Állítsuk le a tönkrement hajtóművet.
2.A robotpilóta jobb ha bekapcsolva marad.
3.A légiirányítónak rádión azt mondjuk:Mandy mandy mandy the twin engine stopped! (Mandy mandy mandy a kettes (egyes, kettes , hármas és négyes is lehet, de az antonov an 225-ös nél ötös és hatos is van)hajtómű leállt)
4.A légiirányító a legközelebbi repüléterre irányít.
5.A robotpilóta 0 méterre van állítva, ő landol a kifutópályán, mert különben 50% hogy beveri a pilóta a repülőgép szárnyát.