Egy kép róla:
kattints ide egy videóért!
SZÜLETÉSE
A mai légitársaságot 1953. január 6-án alapították Kölnben és 1955. április 1-jén kezdte meg a rendszeres közlekedést. A névhasználati jogot és a darumadarat ábrázoló emblémát, valamint zászlót 1954-ben 30 000 márkáért vásárolták meg, a Lufthansa ugyanis nem jogutódja a Harmadik Birodalom 1945-ben megszüntetett, azonos nevű légitársaságának. A Lufthansa 1962-ig majdnem 100%-ban állami tulajdon volt. 1966-ban kezdték meg a cég részvényeinek tőzsdei forgalmazását. 1994-ig a Német Szövetségi Köztársaság nemzeti légitársaságának számított, ekkor csökkent a szövetségi tulajdon aránya 50% alá. 1997-re a társaságot teljesen privatizálták.
BALESETEK
Összesen 282 halálos áldozat 62 baleset során.
- 1959. január 11.: egy Lockheed L-1049G Super Constellation típusú gép Rio de Janeiro partjainál, Brazíliában lezuhant, miközben esőben próbált meg leszállni. 36 ember halt meg, hárman élték túl. A gép Hamburgból, Németországból indult.
- 1966. január 28.: A 005-ös járat, egy Convair CV 440-es leszállás közben lezuhant Bremenben, Németországban. A balesetet a rossz időjárás és a rossz látási viszonyok okozták. A 47 utas és a legénység minden tagja meghalt.
- 1974. november 20.: A Lufthansa 540-es járata, egy Boeing 747-130 típusú gép lezuhant Nairobi közelében, nem sokkal a felszállás után. 59-en haltak meg. Ez volt az első eset, hogy egy Boeing 747-es szenvedett balesetet.
- 1979. július 26.: Egy teherszállító gép, egy Boeing 707-330C zuhant le nem sokkal az után, hogy fölszállt Rio de Janeiro-ban. A legénység három tagja vesztette életét a balesetben.
- 1988. január 2.: A Condor légitársaság (akkor a Lufthansa leányvállalata) egy Boeing 737-200 típusú gépe - egy nem menetrendszerinti járat Stuttgart és İzmir között - balesetet szenvedett az izmiri repülőtér közelében, Törökországban. A repülő nekiütközött egy magaslatnak 10,5 km-re a kifutópályától. Az öttagú legénység és a 11 utas mind meghalt. A baleset oka feltehetően a kifutópálya megközelítése közben helytelenül használt navigációs segítség volt.
- 1993. szeptember 14.: Egy Airbus A320-as típusú gép túlfutott a kifutópályán, és az a mögött 90 m-re lévő töltésnek ütközött. A másodpilóta és egy utas halt meg. A gép Frankfurt am Mainből indult Varsóba, Lengyelországba.[1]
- 1999. július 7.: Egy Boeing 727-200F típusú teherszállító gép lezuhant, nem sokkal azután, miután Katmanduból fölszállt. A legénység 5 tagja vesztette életét a balesetben.
Eltérítések
- 1977. október 13.: Egy Boeing 737-as típusú gépet eltérítettek és megölték a kapitányát. A repülőt végül sikeresen megrohamozta a GSG 9 alakulat a szomáliai Mogadishurepülőterén.
- 1993. február 13.: Egy Frankfurtból Kairóba tartó gépet New Yorkba térített el egy 20 éves etióp férfi. A gépeltérítő végül megadta magát, amikor a John F. Kennedy Nemzetközi Repülőtérre értek.
Egyéb események
- 2007. március 25.: Egy Frankfurtból Kairóba tartó járat kényszerleszállást hajtott végre Belgrádban, Szerbiában, mivel füst szivárgott az utastérbe. Senki nem sérült meg komolyabban, egy utasnak azonban légzési nehézségei támadtak a füst belélegzése miatt.
- 2008. március 1.: Egy Airbus A320-as típusú gép az oldalszél miatt elsőre nem tudott leszállni a hamburgi reptéren. A szerencsétlenséget éppenhogy sikerült elkerülni, a repülő bal szárnya súrolta is a kifutópályát. Azonban újra megközelítve a repülőteret, egy másik kifutópályán a pilótáknak végül sikerült biztonságosan letenni a gépet.
A FLOTTA
Típus | Darabszám | Utasszám | Jegyzetek |
Airbus A300-600 |
8 |
(54/163) 217 (58/188) 246 |
2009. június 30-án távoznak a flottából |
Airbus A319
|
20 +11 rendelés |
126 |
|
Airbus A320
|
36 +14 rendelés |
156 |
|
Airbus A321
|
33 +29 rendelés |
190 |
az A321-es legnagyobb üzemeltetője |
Airbus A330-300
|
14 +3 rendelés |
(8/48/165) 221 |
|
Airbus A340-300
|
28 |
(44/222) 226 (8/48/165) 221 |
az A340-es család legnagyobb üzemeltetője |
Airbus A340-600
|
20 +4 rendelés |
(66/279) 346 (8/60/238) 306 |
az A340-es család legnagyobb üzemeltetője |
Airbus A380
|
4 +11 rendelés +10 opció |
(8/98/420) 526 |
szolgálatba állás: 2009 vége |
Boeing 737-300
|
33 |
127 |
távozik a flottából: 2012 |
Boeing 737-500
|
30 |
111 |
távozik a flottából: 2009 |
Boeing 747-400 |
30 |
(16/80/234) 330 |
távozik a flottából: 2010-2012; helyettesítő repülőgépek: Airbus A340-600, Airbus A380, Boeing 747-8 |
Boeing 747-8 |
0 +20 rendelés +20 opció |
467 |
első vásárló; szolgálatba állás: 2010 |
Bombardier CSeries |
0 +30 rendelés |
110 |
első vásárló; szolgálatba állás: 2013 |
Embraer 190 |
0 +30 rendelés |
100 |
szolgálatba állás: 2009 |